نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
مهدی مهدی پور - استقلال
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با وجود شایعات مطرح شده، آبی‌پوشان پایتخت امکان اضافه‌کردن نام بازیکن جدیدی را به فهرست خود ندارند.

هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران برای استقلالی‌ها با یک اتفاق ناگوار به پایان رسید؛ مصدومیت شدید مهدی مهدی‌پور. هافبک خلاق آبی‌پوشان پایتخت که در فصل جاری ماموریت ویژه‌ای از سوی جواد نکونام به او محول شده بود و نقش کلیدی در مسیر خلق موقعیت روی دروازه رقبا با ارسال ضربات ایستگاهی و کرنر داشت، پیش از آنکه نیمه نخست نبرد با مس رفسنجان به پایان برسد، از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شد و نتوانست به حضورش در ترکیب آبی‌ها ادامه بدهد.

مهدی‌پور در شرایطی دچار مصدومیت شد که دستِ جواد نکونام در پست هافبک میانی چندان باز نیست و با توجه به جدایی سعید مهری در بازار نقل‌وانتقالات زمستانه، بدون‌شک یکی از دغدغه‌های نکونام، چگونگی پر کردن جای خالی مهدی‌پور است؛ آن‌هم در حالی‌که در فهرست آبی‌ها، نام روزبه چشمی در کنار امید حامدی‌فر، زبیر نیک‌نفس، آرش رضاوند، محمدحسین زواری و البته جلال‌الدین ماشاریپوف به چشم می‌خورد که با توجه به مصدومیت طولانی‌مدت مهدی مهدی‌پور، حالا باید سرمربی استقلال به دنبال چینش مثلثی جدید در خط هافبک تیمش باشد.

استناد به قانون ۱۷ سال پیش اشتباه است!

استقلالی‌ها با توجه به شدت مصدومیت به‌وجود آمده برای مهدی مهدی‌پور امیدوار بودند که بتوانند فهرست خود را به‌روزرسانی کنند و نام بازیکن جدیدی را به فهرست‌شان وارد کنند؛ چرا که با حضور مهدی‌پور، سهمیه ۱۹ بازیکن بزرگسال آبی‌ها تکمیل بود و آن‌ها جای خالی برای اضافه‌کردن نام هافبک جدید نداشتند. با وجود شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر وجود بند قانونی برای خروج نام مهدی‌پور از فهرست استقلال و جایگزین کردن بازیکن جدید اما این موضوع صحت ندارد.

آیین‌نامه نقل‌وانتقالاتی در سال ۱۳۸۶ این امکان را به تیم‌ها می‌داد که در صورت مصدومیت بازیکنان‌شان، در فهرست خود تغییر ایجاد کنند اما در طول ۱۷ سال گذشته، بارها آیین‌نامه نقل‌وانتقالاتی دستخوش تغییر شده و در همین راستا، طبق آخرین به‌روزرسانی‌های انجام شده، امکان خروج مهدی مهدی‌پور از فهرست استقلال وجود ندارد و تنها استثنا وضع شده در قوانین، مصدومیت شدید برای دروازه‌بانان است که در آن‌صورت، امکان تغییر در فهرست تیم‌ها وجود دارد.

دردسرهای یک مصدومیت بی‌موقع؛ این بازیکن در استقلال جانشین ندارد

استقلالی‌ها نمی‌توانند بازیکن جدید به خدمت بگیرند

رسول باختر، حقوق‌دان و وکیل ورزشی در گفت‌وگو با «فوتبال ۳۶۰» ضمن تایید این مسئله توضیح داد که در صورتی‌که پیش از پایان نیم‌فصل نخست این مصدومیت برای مهدی‌پور به‌وجود می‌آمد، امکان تغییر و تحولات در فهرست استقلال وجود داشت اما در مقطع کنونی، پنجره نقل‌وانتقالاتی بسته بوده و به لحاظ قانونی امکان تغییر در فهرست تیم‌ها وجود ندارد و تنها استقلالی‌ها می‌توانند در مقطع کنونی، نام مهدی‌پور را از فهرست‌شان خارج کنند اما امکان جایگزین کردن بازیکن جدید نیست.

میرزایی و رویایی که بر باد رفت!

رضا میرزایی که فصل گذشته در تیم استقلال حضور داشت، بعد از گذراندن دوران مصدومیت پارگی رباط صلیبی، امیدوار به بازگشت به فهرست آبی‌ها بود اما تکمیل بودن سهمیه بازیکنان بزرگسال استقلال باعث شد تا پروژه بازگشت میرزایی به فهرست آبی‌ها منتفی شود. او که این روزها در تمرینات استقلال حضور فعالی دارد، امید داشت که بعد از مصدومیت به‌وجود آمده برای مهدی‌پور بتواند به فهرست استقلال نام خود را اضافه کند اما با توجه به موانع قانونی این امکان وجود ندارد و در خوشبینانه‌ترین حالت میرزایی می‌تواند از ابتدای فصل در صورت صلاحدید جواد نکونام به فهرست آبی‌ها بازگردد.

بیشتر بخوانید: باشگاه استقلال در سال جدید هم مشتری نداشت؛ مزایده لغو شد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • ن IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
    مهدی مهدی پور عزیز محبوب استقلالی، با امید اینکه بازی‌های زیاد انجام بدی امید به سلامتی مهدی پور و یامگا و آرزوی بازی‌های با عدالت در فوتبال با var.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی