۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر با حضور ۱۳ کشور طی روز‌های یازدهم تا سیزدهم اسفند در تهران برگزار شد و کیا قدمی و کیانوش رستمی وزنه‌برداران کرمانشاهی عضو تیم ملی با درخشش در این رقابت‌ها برای ایران و کرمانشاه افتخارآفرینی کردند.

به گزارش خبرورزشی، کیا قدمی وزنه‌بردار دسته ۱۰۹ کیلوگرم عضو تیم ملی کشورمان که دی ماه امسال در رقابت‌های انتخابی استان توانسته بود در حرکت دوضرب ۲۴۱ کیلوگرم، یک کیلوگرم بیشتر از رکورد دوضرب جهان، را بالای سر برده و خبرساز شود، در این رقابت‌ها باوجود اینکه در حرکت دوضرب با بالا بردن وزنه‌های ۲۱۱ و ۲۳۱ کیلوگرم مدال طلا را کسب کرد، اما در آخرین حرکت خود در بالا بردن وزنه ۲۳۵ کیلوگرم ناموفق بود.

این ورزشکار ملی‌پوش کرمانشاهی در این‌باره اظهار کرد: همانطور که قبلا هم گفته بودم، شرایط مسابقات رسمی بین‌المللی با مسابقات انتخابی استان کاملا متفاوت است، در این رقابت‌ها نیز به واسطه رقابت شدید و استرسی که حاکم بود نتوانستم وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را بالای سر ببرم.

وی با بیان اینکه زمانی که این وزنه را انتخاب کردم تا ۸۰ درصد می‌دانستم موفق نمی‌شوم، افزود: البته مطمئنم که می‌توانم وزنه ۲۳۳ کیلوگرم را بالای سر ببرم، اما آن را امتحان نکردم.

قدمی در ادامه با اشاره به موفقیت کیانوش رستمی دیگر وزنه‌بردار کرمانشاهی عضو تیم ملی در این رقابت‌ها، اظهار کرد: موفقیت دو وزنه‌بردار از کرمانشاه در این رقابت‌ها نشان داد که این استان ظرفیت‌ها و استعداد‌های زیادی در وزنه‌برداری دارد که باید بیشتر به آن‌ها بها دهند.

وی ادامه داد: در تمرینات و مسابقاتی که در کرمانشاه داریم، کیاقدمی‌های زیادی را می‌بینم که تنها نیاز به کمی حمایت دارند تا رشد کنند و افتخاری برای ایران و کرمانشاه باشند.

این ورزشکار ملی‌پوش کرمانشاهی تاکید کرد: باتوجه به پتانسیل‌هایی که در رشته وزنه‌برداری در کرمانشاه داریم، حداقل می‌توانیم شش ملی‌پوش داشته باشیم، اما شرایط و امکانات زیادی در هیات برای ورزشکاران این رشته فراهم نیست.

وی در ادامه به در پیش بودن مسابقات وزنه‌برداری بزرگسالان آسیا به میزبانی کشور چین در اواخر فرودین و اوایل اردیبهشت ۹۸ اشاره کرد و گفت: آینده‌نگری نمی‌کنم، چرا که هر لحظه امکان وقوع مشکلاتی همچون آسیب‌دیدگی و ... وجود دارد، اما در تمریناتم تلاش می‌کنم تا با بالا بردن وزنه بیشتر بتوانم در این مسابقات خوب ظاهر شوم.

گفتنی است در رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر، کیانوش رستمی دیگر کرمانشاهی ملی‌پوش عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران در دسته ۹۶ کیلوگرم با بالای سر بردن مجموع ۳۹۲ کیلوگرم در حرکات یک‌ضرب و دوضرب، موفق به کسب سه مدال طلای این مسابقات شد.

گزارش از بهزاد بیرانوند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی