نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
 یورگن لوکادیو
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

او به خاورمیانه رفته تا پول بیشتری در بیاورد؛ این عادی است اما لوکادیا شش ماه پیش می‌گفت قصد بازگشت به هلند ندارد و می‌خواهد به لیگ بزرگتری برود!

 یورگن لوکادیو در سال ۲۰۱۱ در سن ۱۷ سالگی با پیراهن پی اس وی آیندهوون درخشید. این درخشش فقط محدود به دوشنبه شب‌ها نبود که همیشه در تیم دوم گلزنی می‌کرد. او بعدتر این روند را در تیم اول هم حفظ کرد، تیمی که سه قهرمانی در لیگ داخلی کسب کرد و در یک قدمی صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بود.

لوکادیا در دیدار برابر اتلتیکو مادرید این فرصت را داشت که شرایط را برای پی اس وی تغییر دهد اما در نهایت نقش روب رنسنبرینک را در فینال جام جهانی ۱۹۷۸ ایفا کرد. شوتی که به تیرک دروازه خورد می‌توانست زندگی حرفه‌ای او را به شکل قابل توجهی تغییر دهد.

لوکادیا که زمانی لقب «مسی دوشنبه شب‌ها» را به خودش اختصاص داده بود، روز گذشته به باشگاه پرسپولیس ایران پیوست، باشگاهی که قرار است دستمزدی قابل توجه در آن دریافت کند.

گفته می‌شود دستمزد او در این باشگاه سالانه دو میلیون یورو است (بر اساس ارزشگذاری ترانسفر مارکت) و این یکی از دلایل عدم بازگشت او به لیگ هلند است. نایمخن نیز علاقه بسیاری به جذب او داشت اما در نهایت موفق به عملی کردن این انتقال نشد. پی اس وی دیگر جز مشتریان این بازیکن نبود اما زندگی حرفه‌ای او همچنان در این باشگاه دنبال می‌شود.

آیندهوون در بهترین زمان ممکن این بازیکن را فروخت. برایتون در ابتدای سال ۲۰۱۸ پیشنهادی ۱۷ میلیون یورویی برای جذب این بازیکن ارائه کرد و مارک برندس، مدیر فنی وقت پی اس وی، با این پیشنهاد موافقت کرد. هرچند بخشی از این مبلغ مربوط به بندهای پاداش بود و برایتون در نهایت تنها شش میلیون یورو پرداخت کرد چون لوکادیو در فصل بعدی تنها سه گل در لیگ برتر به ثمر رساند.

او پس از آن به صورت قرضی در ترکیب هوفنهایم، سینسیناتی و بوخوم بازی کرد و گل‌هایی را نیز برای این تیم‌ها به ثمر رساند اما هرگز نتوانست بار دیگر به دوران اوجش برگردد.

بدشانسی نقش مهمی را در زندگی حرفه‌ای لوکادیا پس از درخشش در پی اس وی و به ثمر رساندن ۴۵ گل برای این تیم ایفا کرد. این مهاجم قرار بود اولین بازی ملی‌اش را در جریان بازی هلند برابر آلمان در نوامبر ۲۰۱۵ برگزار کند که این دیدار به دلیل تهدید به بمب‌گذاری لغو شد.

دستمزد نجومی بمب جدید پرسپولیس مشخص شد/ پول هنگفتی که وسوسه کننده است

پس از مصدومیتی که گریبانگیر این بازیکن شد، او دیگر نتوانست فرصت بازی برای تیم ملی را پیدا کند و به این ترتیب شانس به تن کردن پیراهن تیم ملی و اضافه کردن این افتخار به کارنامه‌اش را از دست داد.

هواداران آیندهوون پس از حذف پی اس وی از لیگ اروپا در مرحله انتخابی برابر باشگاه اوسیک کرواسی در اواسط سال ۲۰۱۷ به شدت این بازیکن را مورد انتقاد قرار دادند. اظهارات او مبنی بر این که آماده شدن برای این بازی برای بازیکنان دشوار بوده است باعث ناراحتی آنها شده بود.

این اظهارات تبعات زیادی برای او داشت و هواداران را مقابل لوکادیا قرار داد. با این حال او توانایی‌هایش را در زمین بازی نشان داد و گل‌های زیبایی را برابر ویتسه به ثمر رساند تا پی اس وی عنوان قهرمانی لیگ را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد، هرچند او فرصتی برای حضور در جشن قهرمانی پیدا نکرد چون در پنجره نقل و انتقالات زمستانی از این باشگاه جدا شد.

ماجراجویی او حالا به پرسپولیس، یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های آسیایی و باشگاه برتر ایران، رسیده است. شاید این چالش ورزشی خوبی برای او در تهران باشد. لوکادیا شش ماه پیش در طول دوران حضورش در بوخوم گفته بود که ترجیح می‌دهد به جای بازگشت به هلند به لیگی بزرگ‌تر برود.

اما شرایط به شکل دیگری برای او پیش رفت. او در ماه نوامبر ۲۹ ساله خواهد شد و حالا یک سال از فوتبالش را به خاطر دریافت دستمزد بالا در خاورمیانه سپری خواهد کرد، کاری که بیشتر بازیکنان آن را انجام می‌دهند و موضوعی عادی در بین بازیکنان اروپایی به نظر می‌رسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فاسدان IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    64میلیاردپول نفت مردم بدبخت نفت خیز جنوب ایران
    • بستوزن لنگ IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      بعد ماباید بریم بجای نفت آب بخوریم نفتمونومیدن اینا میخورن درضمن درباره ی اسمم بستوزن لنگ به زبان محلی یعنی سوزش لنگیها البته یک شوخیه چون اوناهم هموطن ماهستن وعزیزما این شوخی هابرای گرم شدن تنورفوتباله 💙❤
    • تاج سوراخ کن IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      عزیز جون گوگولی فعلا که بستوزن کیسه هستش ....یعنی شما محبی و دیگران که قرضی هستن را با 2 دلار گرفتین اینهمه دارین خودتونو جر..... بسه بابا خودتون خسته نشدین بالای 12 بازیکن جدید گرفتین بازهم دارین .... می زنین همه این بازیکن های شما روی هم 1 میلیار پول دادین بقیش هم فیزیکی لابد حساب کردین !!!!!!!
    • رضایاک IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      اولا که ما پرسپولیس هستیم و برند و اسپانسر و دستمزد آسیایی و سهام بورس ما اصلا قابل قیاس با هیچ تیم در آسیا نیست و اصلا برای ما مشکلی بابت همچین پول هایی نیست در ثانی کیسه مگه هشت،نه تا مهاجم سی میلیاردی بیست میلیاردی نداره!!!! خب شما هم برید دو تا سه تا بازیکن شصت میلیاردی بخرید!
    • ساوالان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
      خط حمله استقلال وزارت بابا.. دو برابر از پرسپولیس گران تر هست پول رضایت نامه رضایی محبی و ماردونای مریخ قایدی به اندازه این بازیکن هست.. شهبازاده بابازاده و مطهری زلاتان هم بیخیال!!!!
  • علی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    تازه شدیم مثل چند سال پیش استقلال كه تیام رو گرفت با قیمت نجومی بعدشم دیاباته و 17 خارجی دیگه
  • بستوزن لنگ IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    ماکه بهانه نمیگیریم هنوزهم میگم درجواب تاج سوراخ کن بعدازسلطانی فرشماده سال رنگ قهرمانی رونخواهیددیدواس اس لنگ سوراخ کن ازهفته سوم ازروی همه تیمهاردمیشه حالاببین درضمن اسم خوبی انتخاب کردی یعنی تاجی که سوراخ میکنه همه رو 💙💙💙💙💫💫💎💎💎💎💔💣💥
  • گرگ جنوب IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    این پولا بایر خرج تیم‌های جنوب بشه
  • احمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    پول مردم بدبخت رو میدن دست بازیکن‌هایی که هیچکی نمیخوادشون
  • عشقپولیس IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    تاچشمش قلمبه از کاسه بزنه بیرون هرکی نمیتونه ببینه
  • رضا US ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    یه مشت نفهم افتادن فقط چرت میگن جناب نفهم دوتیم پایتخت سالهاست ازبودجه استفاده نمیکنن واز اون گذشته قرارنیست وقتی قیمت یه بازیکن وقتی توترانسفرمارکت۲میلیون دکترهست حتماًبهش همین پول هم داده بشه
  • اصغر IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    شنیدم استقلالیها قائدی را مخفف میگن مارادونا کارداشیان حالا 1.6میلیون دلار؟ خود کیم انقدر نمیارزه پول شیعی و طالبانی کجا میره؟
  • سعید IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    اقای نویسنده مطلب خودت به تنهایی تشخیص دادی که لنگ تیم برترایرانه؟مگه تو یه رسانه مثلابیطرف مطلب نمینویسی پس هراراجیفی روبه خوردخلق الله به اسم تحلیل کارشناسی وورزشی نده لطفا
  • Fashu Poshteh IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    قابل توجه کیسه کشای نادان و احمق ، پرسپولیس تیم حکومتی نیست که از پول نفت و خزانه دولت ارتزاق کنند ، پرسپولیس خدا رو شکر سالها تو لیگ برتر ایران و حتی در غرب آسیا قهرمان شد و روی پای خود وایستاده است ، اون تیمی که غرق در فساد است و از کیسه خلیفه میدزدد و حاتم بخشی میکند همین ارازل اوباش کیسه کش و سردارانشون است
    • پسر کوهستان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      فقط اون قهرمانی غرب اسیا منا کشته نکشیمون قهرمان اسیا البته غربش خخخخخخ
    • داش فر IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
      خدا تورو نکوشه پسر کوهستان🤣🤣🤣🤣🤣
  • دریکوند IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    بیچاره یحیی چقدر دستش خالیه بمیرم اخی
  • کاوه IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    دیگه از این تابلو تر خبر ورزشی نمیتونست نشون بده بر علیه پرسپولیس و طرفدار کیسه هستش اخه این رقم های دروغ که خودتون هم میدونید واقعیت نداره به چه قصدی عنوان میکنید قیمت ترانسفر مارکت هیچ ارتباطی با رقم دریافتی بازیکن نداره این رو همه میدونن در ضمن گیرم هم درست باشه چطور رقم هایی که فقط همین دو فصل کیسه ریخت و پاش کرده رو توی بوغ نمیکنید
  • عباس IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    بعد تیم های نفتی خوزستان در به در دنبال اسپانسر هستند چون قانونی که مدیران پایتخت نشین وضع کردند بهشون اجازه نمی ده از پول نفت که حق مسلمشون است برای تیمشون خرج کنند اما برا لنگ کلا چند تا چاه نفت رو کنار گذاشتند تا یه وقت در پرداخت دستمزد نجومی گل ممد و بازیکنانشان به مشکلی بر نخورند.
  • داش فر IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
    مثل صادقی در بازی برابر ذوب آهن، هیاهو برای هیچ ! صادقی کل آمارش مال بازی های گل گهرشه، و این بمب هم کل آمارش مال دوران نوجوانی و جوانی تا زیر بیست و سه سالشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی