نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
حذف ناباورانه تیم ملی هندبال زنان ایران بدون انجام مسابقه!/ وقتی تیم ملی فوتبال حذف می‌شود و بازیکنانش مجوز واردات ماشین‌های لاکچری می‌گیرند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هندبال زنان ایران در سه سال گذشته چند سهمیه جهانی کسب کرده و بعد از انقلاب هم تنها رشته توپی بانوان است که چنین دست آوردی داشته است.

در تاریخ دنیای ورزش سابقه‌ای وجود ندارد که یک تیم ورزشی بدون حضور در رقابت ها و انجام مسابقه حذف شود. اما در ورزش پر حاشیه ما که هر دم از این باغ بری می‌رسد، تیم ملی موفق و مقتدر هندبال بانوان ایران در یک رقابت نابرابر در برابر تیم ستاد عالی بازی های آسیایی باخت و از دور بازی های آسیایی حذف شد.

هندبال بانوان در سه سال گذشته چند سهمیه جهانی کسب کرده و بعد از انقلاب هم تنها رشته توپی بانوان است که چنین دست آوردی داشته است. درسال ۲۰۲۲ ایران جزو معدود کشور هایی است که تیم‌های هندبال بانوان آن در سه رده سنی جهانی شده اند. حذف این تیم علاوه بر این که روحیه جوانان را تضعیف می‌کند می‌تواند به شائبه عدم رسیدگی به ورزش بانوان و تبعیض ها در این زمینه کمک کند.

در حالی که تیم ملی فوتبال ایران با صدها میلیارد تومان هزینه های سرسام آور در جام جهانی قطر شرکت می‌کند و سرانجام از دور مسابقات حذف می‌شود دولت و فدراسیون فوتبال، آنها را به دلیل حذف شدن از دور مسابقات تشویق می‌کنند و نه تنها میلیون ها تومان پاداش حذف می‌گیرند که اتومبیل لاکچری میلیاردها تومانی هم به افتخار ناکامی‌هایشان با احترام برایشان وارد می‌کنند. در حالی که خرج اعزام تیم هندبال بانوان به بازیهای آسیایی هانگژو به مراتب کمتر از هزینه‌های مختلف تنها یک بازیکن فوتبال ماست. اگر این تبعیض بین ورزش آقایان و بانوان نیست لطفا بفرمایید نام این رفتار دوگانه چیست؟

به نظر می‌رسد ستاد عالی بازی های آسیایی، اشتباه و تبعیض عجیبی مرتکب شده و فرصت را از بانوان ورزشکار گرفته است. در حالی که وزیر محترم ورزش و جوانان در مجلس به نمایندگان قول همکاری و توسعه ورزش بانوان را داده اند، آیا حذف تیم هندبال بانوان برخلاف وعده های وزیر محترم ورزش نیست؟

*علی افتخاری

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی