نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
حسن یزدانی و سردار سلامی
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرمانده سپاه در دیدار با ملی‌پوشان کشتی گفت: وقتی مبارزه کشتی‌گیران را نگاه می‌کنم از استرس زیاد به صندلی فشار وارد می‌کنم.

سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی‌پوشان کشتی حضور یافت. در ادامه بخش‌هایی از سخنان او را می‌خوانید:

  • ورزشکاران محبوب‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و دلیل این امر این است که قهرمانان ورزشکار با تحمل سختی‌ها و تلاش‌ها و تمرینات فوق طاقت یک انسان می‌توانند در میادین بین‌المللی بدرخشند و در یک رقابت سخت نام یک کشور را پرآوازه کنند.
  • فکر می‌کنم در جریان جام جهانی ۹۸ در لبنان بودم. در آن‌جا مرسوم است هر خانواده‌ای که دوست دارد یک کشور پیروز شود پرچم آن کشور را از پنجره خانه‌هایشان آویزان می‌کردند و ما دیدیم در آن ایام فقط پرچم دو کشور ایران و برزیل از خانه‌ها آویزان بود.
  • یک ‌کشتی‌گیر دارای شخصیت فیزیکی فوق‌العاده‌ای است. وقتی یک کشتی‌گیر روی پل می‌رود گردن باید فشار بسیار زیادی را تحمل کند تا دوام بیاورد. وقتی روی پل می‌روند فشار سنگین روحی و روانی و جسمی به آن‌ها وارد می‌شود و یک کشتی‌گیر باید قدرت و مقاومت زیادی داشته باشد تا از آن پیروز بیرون بیاید. شاید ۸ سال زمان ببرد تا یک کشتی‌گیر در ۶ دقیقه عملکرد خیلی خوبی داشته باشد و تحت تاثیر نام حریف، داوری، انتظارات یک ملت و فشار تماشاگران قرار نگیرد. اگر کشتی‌گیر از شکوه حریف بترسد نمی‌تواند قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارد.
  • ما چون مسلمان هستیم فرمول ساده‌ای از قرآن می‌گویم که می‌فرماید با ذکر خدا قلب‌ها آرامش پیدا می‌کند. وقتی شما به کبریای الهی فکر می‌کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی‌گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد. حسن آقای عزیز ما با کشتی‌گیر آمریکایی که ظاهرا شکست کمی داشته است، اگر یاد خدا کرد حتما موفق می‌شود. حریف هم همان تمریناتی که شما انجام می‌دهید را انجام می‌دهد. گاهی ممکن است از ناداوری‌ها گله کنیم اما همه‌چیز معمولا مساوی است. این را بدانید او هم دقیقا هم‌وزن شماست اما نگران نباشید شما مسلمان هستید.
  • با دو رکعت نماز بچه‌ها شاداب می‌شوند و حتی بعضی وقت‌ها با شادابی می‌بازند. ورزشکار قوی کسی است که در پیروزی لطیف باشد و در شکست عزیز باشد. باخت اگر توام با عزت باشد زیباست. حتی اگر می‌بازید وسط تشک نخوابید و سریع بلند شوید. این پایان داستان نیست و آغاز یک ماجراست. طعم تلخ شکست و طعم شیرین پیروزی را ما خیلی در میدان جنگ قوی درک کردیم.
  • وقتی کشتی می‌بینم از استرس زیاد به صندلی فشار می آورم یا با وزنه‌بردارمان بلند می‌شوم. بچه‌ها می‌گویند بابا چرا اینطور می‌کنی می‌گویم این یک نفر تمام ایران است که روی تشک رفته است. برد و باخت کمترین مسئله ورزش است. هر وقت می‌روید برای برد بروید و از هیچ چیز هم نگران نباشید. گاهی یک یاعلی وسط میدان به شما دو برابر انرژی می‌دهد.
  • مقاله‌ای می‌خواندم بهترین کار این است کشتی‌گیر برنده دست بازنده را بگیرد. این‌ها به شخصیت کشتی‌گیر ارتفاع می‌دهد. جوانمردی در ورزش خیلی مهم است. هنوز دنیا در ابهام گلی است که مارادونا با دست زده است. همیشه می‌گویم ای کاش وقتی ورزشکار ما خطا کرد و داور ندید به آن اقرار کنیم. این یعنی شجاعت و کمک می‌کند حقی از حریف ضایع نشود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • امیر حسین IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    فقط میشه گفت : خخخخخ
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    پخش اینگونه صحبتهای سرداران فقط باعث افزایش انگیزه تیلور میشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی