نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
داریوش مصطفوی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: سرخابی ها سال پیش موفق نشدند در لیگ قهرمانان آسیا باشند و احتمالا امسال هم حضور ندارند.

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره اظهارات احسان اصولی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال مسئولیت حضور تیم‌های پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با فدراسیون فوتبال نیست، مصاحبه ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

*این افراد به لطف رانت و این چنین داستان‌هایی به فوتبال وارد شدند. البته فکر می‌کنم که شاید منظور این صحبت‌ها این است که مسئولیت این باشگاه‌ها از جایی بر عهده خودشان است که شرایط مورد نظر را قبول کنند و فدراسیون هم به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارجاع می‌دهد که کارها انجام شود. اگر منظورش این نیست، پس چه چیزی است؟ نمی‌شود که مسئولیتی با فدراسیون نباشد. چطور به فدراسیون مربوط نیست، وقتی شما مسئول برقراری یک سری مقرارت و امکانات هستید؟

*تیم‌ها موظف‌اند که شرایط احراز صلاحیت برای حضور در مسابقات AFC را فراهم کنند و شرایط را برای بررسی ارائه دهند. این تیم‌ها باید آماده باشند. AFC اگر با همه دنیا شوخی داشته باشد، با فوتبال ایران ندارد. چون سال‌ها مقررات رعایت نشدند و تیم‌ها، در حق خودشان اجحاف کردند؛ بنابراین اصلا نگران نباشید که نمایندگان ما پرسپولیس و استقلال باشند یا نه. سال پیش موفق نشدند و احتمالا امسال هم نمی‌شوند.

*ظاهرا با حرکات درخشان و حرکات مشعشعانه فتح الله زاده، استقلال در آسیا نخواهد بود! قصور از کسانی بود که فتح الله زاده را سر کار گذاشتند. همان افراد درباره آجورلو هم به همین شکل برخورد کردند. هردوی این افراد از دوستان ما هستند، اما در رعایت قوانین و مدیریت درست، خوب عمل نکردند. چه فتح الله زاده و چه آجورلو و هرکسی مثل این ۲ نفر، خوب نیستند.

مقصر کسانی هستند که برای فتح الله زاده حکم مدیرعاملی استقلال را زدند/ قربانزاده صادقانه حرف می زند اما وزیر ورزش چطور؟/ این مدیر نامرغوب، دروغ را به ورزش آورد!

*فوتبال سه حالت دارد، برد، باخت و مساوی. حالت دیگری ندارد. مدافع از مهاجم جلوتر باشد، آفساید است. این‌ها مقرراتی است که مرسوم است، وقتی این افراد مقررات را رعایت نکردند، چگونه نتایج را کسب کنیم؟ فوتبال ما هم باید قوانین را رعایت کند. برخی مدیران از کجا آمدند؟ کجای فوتبال بودند و چطور مدیر شدند؟ شما باید در رانت و باندبازی غرق باشید که در مدیریت قرار بگیرید. حتی اگر ۹۰ درصد درست کار کرده باشند، همان ۱۰ درصد خراب کاری‌هایشان، تمام ۹۰ درصد را هم نابود می‌کند. کما اینکه اکنون هم همین شده است.

*قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی را از نزدیک ندیدم، اما بر اساس برداشتم از صحبت‌هایش، او صادقانه درحال خدمت کردن است و اگر معایب و ایرادات مدیریتی فوتبال را می‌گوید، به دنبال رشد و اصلاح باشگاه‌های سرخابی است. به نظرم، قربان زاده می‌تواند کلید مشکلات این روزهای استقلال و پرسپولیس باشد؛ کسی که صادقانه و خدمت گزارانه جلو آمده تا مشکلات را حل کند. اما سجادی چطور؟ این شخص چه گلی به سر ورزش کشور زده است؟ کارنامه او نه فقط در فوتبال، بلکه در دیگر رشته‌ها نیز خراب است. او یک نامدیر مرغوب است. شخصی که دروغ را به ورزش آورده و جایگاهی که در آن قرار دارد را به درستی هدایت نکرده است. من به دیگر رشته‌ها کاری ندارم، این تصمیم دولت است؛ اما در فوتبال، او در دوران خودش چه لطفی کرده است؟

*وقتی مدیران ما لایق سمتی که در اختیار دارند نیستند و بلد هم نیستند که خدمت کنند، چگونه می‌توانیم مسئله را حل کنیم؟ فوتبال و ورزش آدم نمی‌خواهد، بلکه نوکر می‌خواهد. هرچیز که مردم بگویند، بگوید چشم. یک روز من یقه همه این هارا می‌گیرم، که هیچ کاری برای فوتبال ما نکردید. تملق، فوتبال و ورزش ما را از بین برده است.

در همین ارتباط بخوانید: حمله مشاور آجورلو به مدیرعامل استقلال؛ فتح‌الله‌زاده اول باید طلب استراماچونی را پرداخت می‌کرد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • اشکان IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    لایق بودن شما رو هم دیدیم راستی از 200میلیون چه خبر استاد یکی از ضعیف ترین و ناکارآمدترین رئیس های فدراسیون فوتبال و مدیرعاملان هنوز یادمون نرفته به داور دربی وسط دو نیمه چی گفتید آقای مصطفوی تا وقتی شما پُست داشتید همه چی گل بلبل بود همین که درب خروج نشون دادن همه چی بد شد عجب
    • کامیارفرزام IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      بدتر از این آدم وجود نداره.آدم اینو میبینه یاد گورباچوف میوفته.پیرمرد پرحاشیه زمانی که تو فدراسیون بودی گند زدی به فوتبال تو پرسپولیس که حسابی جیبت رو پر کردی و اون فاجعه رو درست کردی.پارسال هم عامل حذف پرسپولیس و کیسه تو و اون اولیایی بودید بخاطر عقده گشایی مصطفوی پرسپولیس رو رد کرد اولیایی هم کیسه رو باید در این فدراسیون رو گل گرفت با این آدمهای که راس کار هستن.اینجا رو راست گفتی که با رانت و فساد وارد فوتبال شدید همتون بدون استثنا وگرنه تیم محلات افغانستان هم دست شماها نمیدن الان چرا باید دادکان نباید راس کار باشه تنها مدیر لایقی که زمان ایشان تو آسیا آقایی میکردیم یا عابدینی
    • ارشان NL ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      بین دو نیمه دربی چی گفته بود
  • ساوالان IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    تا اولیایی و شما هستید . استقلال و پرسپولیس دشمن نمی خواهد!!!!!!!!!! حالا چطور به اون چند تیم صنعتی گیر نمی دهید که یک مالک مشترک دارد.
  • سهند IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    کاملا صحیح و متین، فوتبال ما باید از کشورهای دیگر الگو بگیرد و تمام باشگاهها باید به شکل اصولی خصوصی شوند . وتمام قوانین دنیا در رابطهبا درامد زدایی و رقابت اعمال گردد.
    • جک پیکان IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      اره فوتبال ازربایجان را نابود کنند. شهرداری ماشین........ تا فقط تراکتورسازی تبریز بماند...زمانی نصف تیم ملی مال اذربایجان بود. به لطف یک نفر فوتبال اذربایجان نابود شد. ماشین سازی در تبریز بیشتر از تراکتور سازی طرفدار داشت... چرا نابود کردند... شهرداری همینطور. فوتبال ارومیه و اردبیل هم تحت شعاع قرار گرفت.... !!!!
  • Ali IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    آقای مصطفوی کاش دروغ را فقط به ورزش آورده بودند،دروغ رادرتمام ارکان جامعه گسترش داده اند و به جزء جدانشدنی زندگی خودشان ومردم تبدیل کرده اند !!!تمام افرادی که حتی سابقه ی یک ماه مدیری در جایی را داشته باشند را ناگهان دربالاترین سطح مدیریت میگذارند،وچون هیچی بلد نیست و آنقدر غرور دارند که نمی خواهند از افرادی که سالها این کارها را بدرستی انجام داده اند بپرسند و یادبگیرند ،هرفردی که کارمیکند خطا هم دارد هیچکس بدون خطا نیست ،اما یک فرد که یک ماشین که خودش فقط سوارش هست را اگر بخطا به دیواربکوبد فقط خودش زیان میبیند اما اگر راننده ی یک هواپیمای پانصدنفری خطاکنددیگر یک خطا نیست فاجعه است ،این نامدیران همگی فقط به فکر خودشان و آنهایی که با رانتشان به این پست رسیده اندهستند و تمام.
  • احمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    آجرلو زدند کنار نا این بلاها سرتیم بیارند آجرلو بود پول تبلیغات بر میداشت واسپانسرهای ۳۰۰ میلیاردی میاورد از ترس خودشان آجرلو را کنار زدند تا دوباره استقلال بازیچه دست وزارت و سازمان لیگ شود هوادار ان هم ساده هستند
  • شهبازی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    هیچکس سرجاش نیست این یک معضل تو کشور ما
  • شیش ۶ IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    فوتبال و ورزشی که خوبهاش تو باشی وای بحاله حال و روزش!سجادی .تاج .فتح الله زاده .اجرلو و ۹۹ درصد دیگر مدیران این مملکت به جرات و استناد به حال و روز این ایام مردم بدرد لای جرز هم نمیخورند .چون اگه در همان مکان هم بکار گرفته شوند یقینا نمیتونن وظیفه شون رو بدرستی انجام بدن!ولی خب اینم سیاست و تاکتیکی است که متاسفانه فعلا در این مملکت داره خوب نتیجه میده و اجرا کننده هاش از این وضعیت راضیند.
  • محمد IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    این مصطفوی همونی نیست که هفته پیش در موردش افشاگری شد؟؟؟؟ قربانزاده ادم درستیه چون حرف باب میلت رو میزنه
  • عدالت IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    بی کفایتی وزیر ورزش و معاونین این فرد فقط هزینه زا است نه چاره ساز !!!هزینه و خسارت هلی‌کوپتر امدادی و بیت المال کوچکترین اتهام و انتصاب تاج و این اتفاقات اخیر بزرگترین است .
  • کیارش DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    اقای مصطفوی همونایی که حوم فتح الله زاده رو زدن حکم شمارو هم سالها قبل زدن و پروسه نابودی فوتبال این کشور رو با مدیرای نا اگاه و بی سوادی مثل شما رقم زدن با چه رویی در مورد فوتبال نظر میدین من از ورزشی نویس ها تعجب میکنم ادمی دیگه نیست تو این فوتبال که برن باهاش مصاحبه کنن خود شما لطفا حیا کنین و حرف نزنین
  • هوادار تاج IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    آقای مصطفوی شما که از استقلال به پرسپولیس رفتید و پیش قراول بی غیرتی و دورنگی شدید و فدراسیون در دوره شما یکی از بی خاصیت ترین دوره های فوتبالی خودشو سپری کرد حالا از وزیر ورزش و فتح الله زاده ایراد میگیرید ؟ دوره تصدی شما رو هم دیدیم لطفا ژست عاقل اندر سفیه نگیرید
  • ارتش سرخ IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    کاملا با صحبتتون راجب سجادی موافقم.
  • سید IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    یاد فجر سپاسی و برق شیراز بخیر....
  • فرامرز IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
    یادش بخیر قتی داریوش مصطفوی مسوول موقت فدراسیون فوتبال بود در مقطع بعد از برکناری دکتر دادکان بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ با رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی که دشمنیش با دکتر دادکان بر همگان آشکار بوددیداری داشت جمله تاریخی بعد از این دیدار گفت « در نیم ساعت دیدارم با ایشان به اندازه‌ی عمرم یاد گرفتم » اینجاست که دقیقاً هم معنای مرغوبیت مدیر را فهمیدم و هم معنای صداقت و لیاقت را

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی